Valet 2014 & min syn på saken

Efter en väldigt mysig och trevlig helg med pojkvännen min, så kom
den fruktade söndagen. Eller, så fruktad kanske den inte är, vi har ju
trots allt den demokratiska rättighet som många bara kan drömma om.
Men jag måste erkänna att det kändes som att hela Sverige stod på tårna,
såg hur blått började färgas rött och hur SD sakta men säkert blev det
tredje största partiet i Sveriges riksdagsval 2014. Det var som dom flesta
sa under valvakan igår: "Det har inte gått riktigt bra för någon i det här valet,
förutom Sverigedemokraterna". Och varför har det blivit så, det undrar jag.
 
Min personliga åsikt gör säkert många frustrerade, många vill säkert klassa
mig som rasist jag med, och jag kunde inte bry mig mindre. För jag skyller
inte på rasismen som börjat flyta upp till ytan i Sverige, den har funnits där
länge men allt sker i tystnad. Det är nog inte många i Sverige som högt och
tydligt skulle visa om dom var sverigedemokrat, eller rasist för den delen.
Det är så svenskar fungerar, vi älskar att tycka saker för oss själva, klagar gärna
och gör lite åt det. Men den största boven i dramat - återigen, enligt mig -
är resterande riksdag och även anti-sverigedemokrater. När man vänder någon
ryggen till tillräckligt länge byggs det upp känslor och styrkor, som ingen kan
varken se eller höra, för man låtsas som att det inte finns där. Riksdagen tog inte
SD på allvar, men nu är det allvar, dom blev tredje största parti. Hoppas den
väckarklockan ringer högt nog för alla att höra den. Hör på vad 13% av svenska
folkets röster säger. Och till er som inte röstade ihuvudtaget, hoppas ni ångrar er.
Hoppas ni stirrar gott och länge på SD's 13% och inser vad er tystnad kostat er.
 
Dock glädjs jag fortfarande åt Socialdemokraternas vinst, stort grattis!!
Men nu faller ett tungt ansvar på Löfven, hoppas han vet vad han ska göra. 
Och om han inte vet det, måtte han komma på det snart!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0