2013 - jag talar ut

Jag har tänkt en del på 2013 idag.. I grund och botten var det inget bra år.
Jag tänkte skriva av mig lite nedanför om hur mitt gågna år faktiskt sett ut.
 
Min storebror var fortfarande svag efter sin stroke och hans kamp började
på allvar. Det uppkom komplikationer på vägen, det gör det fortfarande,
men hans operation för att stänga hålet i hjärtat lyckades. Trots allt,
trots att jag knappt sov natten innan operationen, så var det en lättnad.
 
Jag upplevde den värsta födelsedagen jag haft i hela mitt liv, går inte in
på detaljer men den är minnesvärd av fel anledningar så att säga. Dock,
samma månad föddes dock mitt hjärtegull Leija och min prins fyllde 20.
 
Sommaren kom, och den förde med sig en del. Jag fick ett jobb på
BackupEvent, jag reste till Finland med min lilla familj och jag bodde
ensam med min pojk i hans mammas lägenhet under en vecka som
var helt underbar, trots att vi båda blev sjukare än nånsin! Den här
sommaren var dock annorlunda. Jag märkte allt mer hur jag tappade
kontakten med mina vänner. Dom som stått mig närmast under flera
år blev plötsligt människor man bara träffade nån gång ibland, så är
det än idag och det gör mig så otroligt ledsen..
 
Som min allra bästa vän Linda. Linda, när du läser det här, vet om
att jag saknar dig lika mycket varje dag. Det gör ont i hjärtat att
vi inte umgås som förr, men låt oss se på fakta här: Mycket av
varför vi, och flera andra i vår krets, inte umgås som förr är för att
vi alla under samma tidsperiod fick varsinn partner. Det låter
nästan lite löjlgt, "partner", men så är det! Det är inte optimalt
längre men inget är omöjligt och vi kan göra det bättre igen!
 
Hösten har haft sina upp och ner men en tanke har drivit mig
hela tiden: Snart är jag fri! Man kan faktiskt se ett slut på skolan
och jag längtar så starkt till framtiden! Vill skapa mitt egna liv
på mina villkor och den framtiden är snart inom räckhåll!
 
Nu när 2014 precis börjat vet jag inte vilket ben jag ska stå på,
det känns jättejobbigt att jullovet är över men det är dom sista
månaderna nu, det är så jag får tänka. Det är så det måste bli.
Angående nyårslöften och sådant trams har jag inte mycket
att komma med förutom att:
1. Klara skolan utan ett enda underkänt.
2. Bli mer nöjd med den jag är, fysiskt och personligen.
3. Innan februari ska jag ha hittat ett gym!
4. Jag ska köpa hund - PUNKT.
5. Fortsätta vara tillsammans med mitt hjärta,
MEN, också bli bättre på vänfronten!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0