Doggies everywhere!

Okej, nu kommer jag droppa världens bomb här om det bästa jag vet:
HUNDAR! Jag sitter som besatt framför SKK's hemsida och bara drömmer
mig bort. Jag försöker övertala mamma om att låta mig skaffa en hund,
men icke. Varför skulle det hjälpa nu efter 18 år av rent tjat från min sida?
Det finns liksom.. Ingen högre önskan för mig än att få äga en egen hund.
Jag kan inte riktigt svara på vart min enorma kärlek för dessa små liv
kommer ifrån men det har helt klart utvecklas med åren till att bli en passion.
 
Mina föräldrar fick dra bort mig från TV:n när jag var liten för att jag ville se
på Animal Planet 24/7 och när det förekom djurplågeri blev jag så ledsen.
Visst, mina föräldrar är inga "djurhatare" men samtidigt delar dom inte lika
stort intresse för djur som jag gör och ibland blir det jävligt irriterande.
Det här är väl ett i-landsproblem, men ibland skulle det vara skönt om
dom förstod hur seriös jag är med hundar och hur plågsamt det blir när
jag inte får uppleva hundar i min vardag, som dom fick när dom var små.
För mig finns det inte mycket större orättvisa än så. SÅDÄR.
Nu har jag fått tönta av mig haha, men även fått ut lite ilska.
 
Raser som intresserar mig mest:
1. Whippet (det blir en sådan jag skaffar först!)
2. Cavalier king charles spaniel
3. Chihuahua
4. Welsh springer spaniel

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0