När blev det såhär och

 
Hej, tappra bloggläsare. Nu ska ni få höra: I fredags åkte jag upp till
Skövde i tron på en mysig och trevlig helg tillsammans med pojkvännen.
Vi går ut på stan och äter Subway, men när vi kommer hem börjar jag
från ingenstans må sjukligt illa, minsta lilla rörelse sätter mig ur balans.
Startskottet hade gått för Göteborg och nu är vinterkräksjukan här, JA!
 
Så i 4 raka dagar har jag varit "fast" uppe i Skövde för att jag helt enkelt
varit för svag för att ta mig någonstans. Toaletten 3 meter bort, det var
ungefär så långt jag orkade gå. Jag har aldrig mått så dåligt i HELA mitt liv.
Min familj och pojkvän blev också sjuka men jag drabbades värst, blev helt
paralyserad av sjukdomen. Idag har jag dock mått bättre och därför lyckades
jag ta mig hem, tvungen att lämna mitt hjärta sjuk helt ensam..
 
Om vi då återgår till mitt gigantiska VARFÖR några rader uppåt så är det
såhär jag tänker. Varför jag ens åkte tillbaks till Göteborg ikväll var för att
jag helt enkelt måste börja sköta skolan igen och det fick mig att börja
tänka lite extra på det här med CSN. CSN ger inte något som helst utrymme
för kriser, sjukdom eller helt enkelt händelser man inte kan styra själv.
Skolan är #1 - punkt. Skolan idag har blivit alldeles för seriös när det
gäller närvaro. Om jag är borta några dagar i sträck så klirrar det snart ner
en varning i brevlådan om dålig närvaro, men om jag ligger och knappt kan
resa på mig, är det mitt fel då? Nej, det här gör mig bara något så in åt
helvete frustrerad och stressad. Nu ska jag vila mig lite. Ursäkta för det
kolosalt långa inlägget, men nu vet ni vart jag står (..eller ligger) nånstans!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0