Min storebrors stroke

Ohwell. Jag tänkte att för er som det kanske är lite luddigt för, det här med
att jag skrev om en operation och så vidare, tänkte jag nu berätta det hela.
Jag har inte skrivit ut det i klartext här på bloggen (av förklariga skäl) men nu
är det så pass länge sedan det hände att ni som inte redan vet kan få veta.
 
I augusti 2012 fick min storebror en stroke. Han var bara 27 år och ingen
förstod varför det hände honom, tills man hittade ett hål i hans hjärta.
Det är något som är medfött men inget man upptäckt förrän stroken redan
skett och det var försent. Det har varit en extremt svår situation för min familj,
man gick runt i evigheter och bara försökte förstå att det faktiskt hänt.
Nu är det nästan 9 månader sedan och han gör stora framsteg hela tiden!
Idag genomfördes då den operation som krävdes för att täppa hålet i hjärtat.
Jag och mamma var på Östra redan 07:15 och kom inte hem förrän 19:30.
Inatt kan ha varit en av dom värsta i mitt liv för oron bara sprattlade i hela
kropp och knopp, men nu är det över och allt gick bra! Han kom lindrigt
undan med en fläskläpp och morfinet kickar nog in fint hos honom just nu.
 
Så. Nu vet ni! Den här händelsen har förändrat mycket. Jag och min lillebror
var tvungna att mogna i en helvetisk fart och helt plötsligt ta hand om vår
storebror som ett litet barn. Det har varit jobbigt som fan men vad gör man?
Familjen betyder för mycket för att bara ge upp. Jag gör allt för min bror,
för han skulle göra detsamma för mig. Idag tackade han mig, förmodligen för
första gången på hela den här tiden. Han såg på mig och sa "Tack asså".
Jag sa "För vadå?" då sa han "För allt". Det är sånt som gör att man orkar.
 
Jag älskar dig, min lille storebror.
 

Kommentarer
Postat av: Ninwe Nano

Ååååh <3

2013-04-03 @ 21:33:50
URL: http://ninwes.blogg.se
Postat av: Algott

Älskade lillasyster / dotter
Jag vet ni fick växa upp fort
Men ni har varit fantastiska
och tror trots allt ni lärt er uppskatta livet
på ett helt annat sätt.
allt kan vända över 1 natt
det finns gånger vi inte varit överens
men hela tiden har vi varit styrka stöd
och framför allt en FAMILJ. kramar din mor

2013-04-04 @ 09:19:08
URL: http://shinebow.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0