Tack för mig, leverpastej

Nu ska jag vara lite seriös här för några minuter.
 
Först förbjöds nationalsången. När jag gick på högstadiet blev lärare arga
då några killar i parallellklassen brukade sjunga den på skolgården - varför?
Så många länder som värnar om sin nationalsång och sin heder som land,
varför får inte svenskar längre göra det? Tydligen är det för rasistiskt, nazistiskt
och kränkande men vad i helvete är det för nonsense? Läste det här nyss:
http://na.se/nyheter/laxa/1.1909703-pepparkaksgubbar-forbjuds-i-luciataget
 
Det handlar om hur pepparkaksgubbar i luciatåg blivit förbjudet i Laxå,
för att "det var någon som kunde ta illa upp". HERREGUD. Traditioner,
har inte alla länder sådana? Sverige har jag länge tyckt varit veka som släpper
in så mycket nytt folk i landet när vi knappt kan ta hand om våra egna.
Nyinvandrarna, första eller andra generationens invandrare, you name it:
Vi tar emot dom med öppna armar och gör det mesta för att dom ska ha
det bra, men när dom börjar lägga sig i, och faktiskt får ta över Sveriges
sedan många hundra års historia och tradition, då har det gått för långt.
Jag drar inte alla över en kant, ni får kalla mig vad ni vill, men jag älskar
Sverige som det är och ingen som kommer hit borde få ändra på någonting.
 

Kommentarer
Postat av: Ninwe Nano

Jag håller med till 100%!!! Blir så JÄVLA lack.

Svar: BRA NINWE!!!
El buffalo

2012-12-11 @ 21:47:48
URL: http://ninwes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0