Goaste på fyra ben

Godkvälls alla vackra och mindre vackra! Ikväll har jag bara gosat
och gullat med mina pälsklingar! Hängt upp nya mattor i buren,
gett dom ägg och blåbär och imon ska jag göra en liten leksak
med frukt för att se hur dom gillar det! Därför, tänkte jag tillägna
detta inlägg till alla tamråttor jag sällskapats av under 8 års tid.
 
Vår första kull bestod av Amber, Elektra och Venus som kom till oss
när jag var 8-9 år gammal. När Venus sedan var ensam togs 2 småttingar
in från en djuraffär, Zelda och Marz, efter dom kom kull efter kull efter kull.
(Varför jag ens nämner djuraffären är för att OM någon där ute vill
skaffa tamråttor så uppsök hellre en privat uppfödare. Mitt tips till er!)

I dagens läge har familjen Algotsson varit ägare till 5 kullar med 2-3
individer i varje grupp. Alla lika olika men fantastiska djur allihop.
Nu kommer en massa bilder i slumpmässig ordning på mina älskade
små gnagare. Ni är några utav världens bästa biologiska skapelser,
jag älskar er alla och ni betyder enormt för mig. Puss och kram
 

2004-2006 - Amber, Elektra, Venus - R.I.P
2006-2008 - Zelda, Marz - R.I.P
2008-2010 - Ciwi, Candy - R.I.P
2010-2012 - Kasper, Keno, Kezo - R.I.P
2012 - Chelsea, Luna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0