Under pressure

Ingen träning idag. Varje gång jag får det där smset där det står
att dansen är inställd mår jag alltid lika dåligt inombords. BLÄ, vill träna
fler gånger i veckan :( Kör hade vi iallafall! Dock för att jag för första
gången på ett halvår dratt på mig en minimal förkylning så min hals pallade
inte några långa utdragningar på toner alls men men, var där och gjorde
mitt bästa! Nu till en sak jag måste skriva av mig om, som ni faktiskt
inte behöver läsa om ni inte vill, bara lite inre tankar:

Är det okej att ens lärare gnäller om hur jobbigt deras arbete är?
Well, min engelska lärare gör det - HELA tiden. Varje lektion sen vi
hade vårt första prov har vi fått höra "Jag har rättat 9000 poster och
det tar tid, jag har mycket arbete och kan inte ta på mig annat eller ens
lära mig hur Hjärntorget funkar"
blablabla. Det eviga tjötet stampar på mina
nerver som en steppdansös på golv med högljudda dojs. Sen när jag faktiskt
frågar om vi kan flytta fram hans nästa prov, eftersom vi har 2 andra prov
samma vecka, nä då går det inte eftersom han bokat den dagen sen en månad
tillbaks och har fortfarande massa rättande att göra. Så för att han ska kunna
rätta det andra provet på lovet och få det bekvämare måste vi nu ha 4 prov på
2 veckor, varav 3 på en vecka. Som att inte vi har massa arbete då eller?
Och du gav oss precis mer liksom! JEEZ, jävla pucko. Är du inte redo att
spendera timmar vid papper - bli inte lärare från första början då.





Kommentarer
Postat av: sara josefina ahl

härlig blogg maria!

diggar den starkt! :D

kramisar sara ;D

2011-12-01 @ 19:24:52
URL: http://www.nattstad.se/SaraJosefina

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0